En cas de disputa, l'albarà és més important que la factura.

L'albarà d'entrega juga un rellevant paper en les relacions comercials, perquè és una prova que la mercaderia s'ha lliurat (o que s'ha prestat el servei) i que el comprador ha de fer-se càrrec del pagament. En canvi, la factura és un document emès de manera unilateral, i per si mateixa no prova que l'emissor hagi complert amb el lliurament o servei facturats.

En un cas recent, els tribunals han exonerat a una empresa de pagar uns subministraments de fruita que se li reclamaven, precisament perquè els albarans no estaven signats:

  • Per a provar els lliuraments el venedor va aportar altres proves (factures reclamades, els seus llibres de comptabilitat...), però no s'han considerat suficients per haver estat creades pel mateix venedor.
  • Tampoc s'ha considerat suficient la declaració del transportista, per ser un col·laborador del venedor.

Per a evitar aquests riscos, asseguri's sempre que el comprador signa l'albarà i que en aquest consta la data de lliurament, el nom del receptor i el segell de l'empresa compradora.

Encara que les factures estan subjectes a uns requisits formals molt estrictes, en cas de discrepància entre client i proveïdor l'albarà juga un paper molt més valuós a l'hora de provar el compliment de les obligacions de venedor.

El nostre despatx l'assessorarà davant qualsevol conflicte que se li plantegi amb clients o proveïdors.