Divendres 16 Abril 2021

T: 93 193 75 26

Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la.

Gestió i Assessorament Empresarial

El principal factor diferenciador per a les empreses es basa a tenir un excel·lent assessorament. A Afirma som experts en això, ja que, gràcies als nostres serveis permetem:

  • Estalviar diners i temps. En encomanar unes certes tasques al nostre equip d'assessors professionals, l'empresa estalviarà treball i generarà beneficis.
  • Obtenció d'informació de l'actualitat. Afirma mantindrà informada a la seva empresa dels canvis que estigui obligada a realitzar segons el que exigeixin les normatives vigents, i contínuament canviants.
  • Major eficàcia i seguretat a causa de la externacionalizació de la gestió administrativa i la reducció de costos.
  • Qualitat en la gestió de l'empresa i en el treball realitzat.
  • Garantia.
  • Tranquil·litat. Comptar amb nosaltres reportarà tranquil·litat a la seva empresa, ja que podrà dedicar-se a les seves pròpies tasques sabent que compta amb un assessorament d'excel·lent qualitat.

No dubti a contactar amb nosaltres si necessita un assessorament empresarial de qualitat. #afirmagestion #asesoria

Estrenem Blog

Tot l'equip d'Afirma Gestió està molt content d'anunciar que estrenem blog. Ens fa molta il·lusió afegir en la nostra pàgina web una pestanya on compartir consells i recomanacions, parlar sobre diferents temes i oferir el millor assessorament. Un espai en el qual podrem donar informació com a professionals de la gestió administrativa i que esperem que els serveixi per a aprendre coses noves.

No dubtin en què estem oberts a les seves preguntes. Digues-nos quines curiositats tenen i tractarem d'escriure un article relacionat!

Esperem que els agradi el nostre blog i que comparteixin el contingut que més els interessi a les xarxes socials!

Ajornaments

S'han aprovat ajornaments extraordinaris per a les autoliquidacions.

De manera similar a com ja va succeir en el primer trimestre del 2020, s'han flexibilitzat els ajornaments de les autoliquidacions d'impostos que hagin de presentar-se entre l'1 d'abril i el 30 d'abril de 2021 (les corresponents al primer trimestre del 2021) per part d'empreses i autònoms que van facturar menys de 6.010.121,04 euros en l'any 2020:

  • En aquests casos, Hisenda permetrà que la possibilitat d'ajornar deutes de fins a 30.000 euros de forma automàtica i sense garantia (possibilitat que ja existeix actualment) sigui aplicable també a les retencions i ingressos a compte, als pagaments fraccionats de l'Impost sobre Societats i a l'IVA.
  • Si la suma d'aquests deutes més les que ja estiguin ajornades (si escau) supera els 30.000 euros, només es podrà sol·licitar l'ajornament fins aquest límit.
  • L'ajornament podrà sol·licitar-se per un període màxim de sis mesos, però amb un avantatge important: no haureu de satisfer interessos de demora pels tres primers mesos.

Tres mesos sense interessos:

En aquests ajornaments, per tant, si satisfà la suma ajornada dins dels tres primers mesos, no haurà de pagar cap interès. I si ho fa més tard, només haurà de pagar interessos pels dies que excedeixin aquest termini.

Amortitzacions oblidades

En tancar els comptes de l'exercici poden detectar-se despeses que no es van comptabilitzar en anys anteriors. Aquestes despeses poden comptabilitzar-se ara (i deduir-se fiscalment si corresponen a exercicis que encara estan oberts a inspecció).

El mateix pot succeir amb amortitzacions “oblidades” –per error, o perquè en el seu moment no es va voler deteriorar els resultats–. Aquestes amortitzacions també poden comptabilitzar-se i deduir-se araperò amb alguns límits:

  • En primer lloc, ha de comptabilitzar-se l'amortització màxima corresponent a l'exercici que es tanca.
  • I després poden computar-se les amortitzacions oblidades d'anys anteriors, però només segons el percentatge mínim d'amortització que estableixen les taules oficials.
  • Només seran deduïbles les amortitzacions oblidades que corresponguin a exercicis oberts a inspecció.

AJUST FISCAL. La comptabilització d'aquestes partides oblidades ha de realitzar-se contra reserves (i no contra una partida de despesa). La deducció fiscal de la despesa es realitzarà, per tant, mitjançant un ajust extracontable negatiu en la declaració de l'Impost de societats.

Periodificació de despeses

Computi les despeses reportades i encara no satisfetes.

En tancar els comptes de 2020, convé estar especialment atent a les despeses que a 31 de desembre ja s'han reportat, però que encara no s'han pagat. Aquestes despeses poden periodificar-se i comptabilitzar-se en 2020 (en lloc de 2021). Per tant, en computar-los un any abans, la seva empresa pot diferir el pagament de l'Impost de societats i obtenir estalvis financers. Per exemple:

  • Si va rebre un préstec els interessos del qual haurà de satisfer en 2021, en tancar els comptes de 2020 comptabilitzi una despesa pels interessos que ja s'hagin reportat en la data de tancament.
  • Si en la seva empresa les pagues extres es reporten al llarg de l'any (una dotzena part cada mes), comptabilitzi la part reportada de cadascuna de les pagues extres a satisfer en 2021.

Analitzi també els ingressos: pot ser que alguna partida que hagi estat comptabilitzada com a tal sigui veritablement una bestreta. Per exemple, si ha cobrat tots els honoraris per uns treballs que a 31 de desembre només s'han finalitzat en un 60%, podrà comptabilitzar el 40% restant com una bestreta i imputar-lo com a ingrés en 2021, quan aquesta part del treball es realitzi.

El nostre departament fiscal està a la seva disposició per a ajudar-lo en el tancament de comptes de 2020.

Contacta amb nosaltres

Si tens dubtes sobre en què podem ajudar-te, consulta'ns sense compromís.

Contacta ara

Utilitzem cookies pròpies i de tercers per a millorar l'experiència de navegació i obtenir estadístiques de la nostra web. En continuar amb la navegació entenem que acceptes la nostra política de cookies.
Més infromació Ok