Dimecres 30 Abril 2025

T: 93 193 75 26

Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la. linkedin

Incentius fiscals per a pimes i autònoms: no els deixos passar en la teva pròxima declaració

A l'hora de confeccionar la declaració d'impostos, tant les petites i mitjanes empreses com els autònoms poden beneficiar-se d'importants incentius fiscals. No aprofitar-los pot suposar perdre oportunitats d'estalvi rellevants.

 

Empreses de reduïda dimensió

Si desenvolupes la teva activitat a través d'una societat (SA o SL) la facturació de la qual no supera els 10 milions d'euros, pots aplicar els incentius fiscals dissenyats per a les empreses de reduïda dimensió en l'Impost de societats. Entre els més destacats:

  • Llibertat d'amortització: Pots amortitzar lliurement les inversions en actius nous si també augmentes la teva plantilla. La quantia amortitzable lliurement equival a la que resulti de multiplicar l'increment de la plantilla mitjana de treballadors multiplicat per 120.000 euros.

 

  • Amortització accelerada: També pots amortitzar actius nous al doble del coeficient màxim de les taules oficials. Si els actius s'han adquirit mitjançant lísing, es podran amortitzar pel menor entre el principal del préstec retornat i el resultat de multiplicar per tres el coeficient màxim d'amortització.

 

  • Deterioració de clients deduïble: Es pot deduir fiscalment l'1% del saldo de clients a 31 de desembre com a deterioració de crèdits. Si ja es va aplicar aquesta deducció en 2023, en l'IRPF de 2024 es podrà computar l'1% de la variació d'aquest saldo, que serà despesa o ingrés en funció de si el saldo ha augmentat o disminuït.

 

Incentius també per a autònoms

Els empresaris individuals que tributen per l'IRPF en estimació directa també poden beneficiar-se d'incentius similars, sempre que la seva facturació no superi els 10 milions d'euros. No obstant això, existeixen algunes diferències respecte a les societats:

  • Reserva d'anivellament: Només aplicable a les SA i SL de reduïda dimensió. Permet reduir la base imposable anticipant possibles pèrdues futures, però no està disponible per a autònoms.

 

  • Deducció per reinversió de beneficis: Exclusiva per a autònoms. Si reinverteixes beneficis en actius nous afectes a la teva activitat, pots deduir-te el 5% de l'import reinvertit en la teva quota de l'IRPF. Aquest incentiu no és aplicable a societats.

Conclusió

Tant si ets autònom com si gestiones una societat, és important conèixer i aplicar correctament els incentius fiscals que poden ajudar-te a reduir la teva càrrega tributària. La planificació i la informació són clau per a aprofitar al màxim aquests beneficis.

 

Tens dubtes sobre com aplicar-los en el teu cas? Consulta amb els nostres assessors fiscals per a assegurar que estàs aprofitant totes les oportunitats disponibles.

Amortització d'Actius: Saps Com Aprofitar les Regles Especials?

Quan es tracta de l'amortització d'actius, moltes empreses no aprofiten al màxim les oportunitats que ofereix la normativa fiscal, la qual cosa pot traduir-se en estalvis significatius en el pagament de l'Impost de societats. Avui et parlem d'algunes regles especials que et beneficien, com l'amortització accelerada per a actius usats o els béns utilitzats durant més de vuit hores diàries. Si tens actius d'aquestes característiques, no t'oblidis de les possibilitats d'optimització!


1. Amortització per Torns: Utilització de Més de Vuit Hores Diàries

La fórmula per a calcular l'amortització per torns no depèn de l'existència formal de més d'un torn de treball, sinó de les hores efectives d'ús de l'actiu. Això significa que si un bé s'utilitza més de vuit hores diàries, fins i tot si els torns no són continus durant tot l'any, podràs aplicar una amortització més ràpida.


Fórmula per al càlcul de l'amortització per torns:
Nou coeficient màxim = Cm + [(CM - Cm) x (hores d'utilització / 8)]

  •    Cm: Coeficient mínim segons taules.
  •    CM: Coeficient màxim segons taules.
  •    Hores d'utilització: Les hores diàries efectives d'ús de l'actiu.


Aquest ajust et permet deduir més ràpidament les despeses d'amortització, la qual cosa pot ser molt beneficiós per a reduir la base imposable i, per tant, l'impost a pagar.


2. Amortització de Béns Usats: Dos Mètodes per a Optimitzar els Càlculs

Si has adquirit actius de segona mà, pots optar per dos mètodes d'amortització: el de preu originari o el de preu d'adquisició.
• Amortització segons el preu originari: Si pots obtenir la factura original del bé, pots aplicar una amortització més ràpida, multiplicant per 2 el coeficient màxim segons les taules.
• Amortització segons el preu d'adquisició: Si no pots accedir a la factura original, es pot sol·licitar una taxació pericial per a determinar el valor originari del bé i aplicar l'amortització basada en aquest valor.
Si la teva empresa és de petita dimensió (Pime), has de tenir en compte que no podràs aplicar l'incentiu d'amortització accelerada per a actius usats, encara que l'amortització especial encara et permetrà estalviar.


3. Què passa si No Has Aplicat l'Amortització Accelerada Abans?
Si la teva empresa va adquirir actius usats en anys anteriors i només va aplicar l'amortització “normal”, no et preocupis! Pots canviar la fórmula d'amortització en el tancament de 2023, adaptant-la als mètodes especials que t'esmentem. La normativa permet ajustar els coeficients d'amortització d'un any a un altre, sempre dins dels límits establerts.


4. Altres Opcions per a una Amortització Més Ràpida
Existeixen altres sistemes que permeten aplicar una amortització més alta, com l'amortització regressiva (aplicable directament en la comptabilitat) o les amortitzacions especials previstes per a pimes, com l'amortització doble o accelerada per la creació d'ocupació. És recomanable analitzar cada cas per a maximitzar el diferiment del pagament de l'Impost de societats.


Conclusió: Optimitza l'Amortització dels teus Actius
L'amortització accelerada és una eina clau per a millorar la liquiditat de la teva empresa. Si tens actius que s'utilitzen més de vuit hores al dia o vas adquirir béns usats, assegura't d'aplicar les regles especials d'amortització que t'ofereix la normativa fiscal. Això et permetrà anticipar la despesa i reduir l'impacte fiscal en el teu negoci.


Si tens dubtes sobre com aplicar aquestes regles, els nostres professionals són aquí per a assessorar-te i ajudar-te a aprofitar al màxim les alternatives fiscals disponibles.

Models 720 i 721 de 2024: Què Has de Saber per a Complir amb les Obligacions Fiscals?

Si ets resident a Espanya i tens béns a l'estranger, és important que coneguis els models 720 i 721, ja que són declaracions informatives que has de presentar davant l'Agència Tributària.

A continuació, t'expliquem tot el que necessites saber sobre aquests models i com complir amb les obligacions fiscals corresponents.

Model 720: Declaració sobre Béns i Drets Situats a l'Estranger (2024)

El model 720 és una declaració obligatòria per a aquells contribuents que, a 31 de desembre de 2024, posseeixin béns o drets a l'estranger el valor conjunt del qual superi els 50.000 euros.

Qui ha de presentar-ho? Estan obligades a presentar-ho les persones que tinguin:

  • Comptes bancaris (per exemple, un dipòsit).
  • Valors (accions, fons d'inversió, etc.).
  • Immobles a l'estranger.

Excepcions per a contribuents que ja van presentar el model 720:

Si ja vas presentar el model 720 en anys anteriors, no és necessari que el tornis a fer, tret que:

  • El valor d'algun dels grups de béns (comptes, valors o immobles) hagi augmentat en més de 20.000 euros.
  • Ja no siguis titular o autoritzat d'algun dels béns prèviament declarats.

Tipus de béns a declarar en el model 720:

  1. Béns immobles: S'han de detallar la identificació, localització, data d'adquisició i valor d'adquisició.
  2. Comptes en entitats financeres: Incloure la denominació de l'entitat bancària, identificació dels comptes, saldo a 31 de desembre, entre altres dades.
  3. Valors, drets, assegurances i rendes: Han d'informar-se sobre valors, assegurances i drets gestionats o obtinguts a l'estranger.

Si realitzes operacions amb entitats estrangeres que impliquin la tinença d'aquests béns o criptomonedes, també has de declarar aquestes operacions mitjançant el Model 232.

Termini de presentació del model 720: El termini de presentació per a la declaració corresponent a l'exercici 2024 és de l'1 de gener al 31 de març de 2025. Si per raons tècniques no poguessis presentar-ho en aquest termini, tens un termini addicional de 4 dies naturals després del tancament d'aquest.

 

Model 721: Declaració sobre Monedes Virtuals Situades a l'Estranger

A partir de l'exercici 2023, els residents a Espanya han de presentar el model 721 per a informar sobre la tinença de criptomonedes a l'estranger.

Qui està obligat a presentar el model 721?

  • Persones físiques i jurídiques residents a Espanya.
  • Establiments permanents en territori espanyol de persones o entitats no residents.
  • Entitats sense personalitat jurídica com a herències o comunitats de béns.

Qui està exempt?

  • Entitats exemptes de l'Impost de societats.
  • Aquelles entitats la comptabilitat de les quals registri les criptomonedes de manera individualitzada.
  • Titulars de criptomonedes el saldo de les quals a 31 de desembre no superi els 50.000 euros.
  • Aquells que hagin presentat el model 721 en exercicis anteriors, sempre que no hi hagi un augment superior a 20.000 euros en el saldo.

Informació a incloure en el model 721:

  • Identificació de l'entitat encarregada de salvaguardar les claus criptogràfiques privades.
  • Detalls de cada tipus de moneda virtual: identificació completa, saldos a 31 de desembre, valoració en euros, entre altres.

Termini de presentació i sancions: El termini de presentació del model 721 és de l'1 de gener al 31 de març de 2025 per a l'exercici 2024. Les sancions per no presentar el model 721 a temps són similars a les del model 720, amb multes de 20 euros per cada dada o conjunt de dades no presentat, amb un mínim de 300 euros. A més, les sancions per dades incompletes o incorrectes també poden aplicar-se.

Conclusió: Compleix amb les Obligacions Fiscals a temps

La presentació dels models 720 i 721 és fonamental per a evitar sancions per part de l'Agència Tributària. Si tens béns o criptomonedes a l'estranger, assegura't de complir amb aquests terminis i de proporcionar la informació correcta per a evitar sorpreses desagradables. Recorda que el termini de presentació és fins al 31 de març de 2025 per als exercicis corresponents a 2024.

Si tens dubtes sobre com presentar aquests models o sobre la teva situació fiscal, no dubtis a consultar-nos.

Requeriments d'informació

Pot ser sancionat si no els contesta.

Si la seva empresa rep algun requeriment d'informació d'Hisenda, contesti en els terminis que li hagin concedit.

La resistència, obstrucció, excusa o negativa a les actuacions investigadores d'Hisenda poden constituir una infracció que pot donar lloc a sancions elevades. En general:

  • Hisenda pot imposar-li una multa d'entre 300 i 1.500 euros per no atendre el primer i segon requeriment, respectivament.
  • La multa pot ser d'entre el 0,5 i el 2% de la seva xifra de negocis si deixa d'atendre el tercer requeriment. La sanció mínima per aquest concepte és de 10.000 euros i la màxima de 400.000 euros.

En aquest últim cas (tercer requeriment sense contestar), si l'import de les operacions a les quals es refereix el requeriment no atès representa un percentatge superior al 10, 25, 50 o 75% de l'import de les operacions que degueren declarar-se, la sanció consisteix en una multa proporcional del 0,5, 1, 1,5 i 2% de l'import de la xifra de negocis, respectivament.

MOTIVACIÓ

Hisenda no pot actuar automàticament i imposar la sanció màxima de 400.000 euros pel simple fet de no contestar al tercer requeriment, encara que s'aconsegueixin els percentatges indicats en el paràgraf anterior.

Per a imposar la sanció màxima, Hisenda també ha de motivar l'especial gravetat de la conducta i la culpabilitat que justifica aquesta sanció. Sense aquesta motivació, només és aplicable la sanció mínima de 10.000 euros.

 

 CONTESTI EN TERMINI

Aquests requeriments no impliquen necessàriament l'inici d'una comprovació o inspecció tributària.

Contesti'ls en els terminis que li hagin concedit pot sol·licitar una pròrroga per a evitar que es consideri que està obstruint les tasques investigadores de l'Administració.

 

Els nostres professionals li orientaran davant els requeriments que pugui interposar-li l'Administració Tributària.

Declaració Fora de Termini: Conseqüències i Recomanacions

Si el resultat és a retornar, existeix la possibilitat de ser sancionat.

Què ocorre quan, després que hagi passat el termini de presentació, un contribuent que no estava obligat a presentar la declaració de l'IRPF s'adona que, si ho hagués fet, hagués tingut un resultat a retornar? És possible presentar-la fora de termini?

En aquests casos, és important actuar amb cautela. Encara que es tracti d'una declaració presentada voluntàriament pel contribuent, fora de termini, es considera extemporània. A les declaracions extemporànies se'ls apliquen les següents regles:

Si el resultat és a ingressar, s'apliquen recàrrecs per declaració extemporània.

Si el resultat és a retornar, s'imposa una sanció. En aquest cas, s'estableix una multa fixa de 100 euros, que es redueix a 60 euros (una reducció del 40%) si l'import s'ingressa de manera immediata.

QUANTIA MÍNIMA
En aquells casos en què no existeix obligació de declarar i l'import de la devolució sigui inferior a 60 euros, el més recomanable és no presentar cap declaració fora de termini.

La no Presentació d'Autoliquidacions o Declaracions Fora de Termini: Infraccions i Sancions

Segons l'article 198 de la Llei General Tributària (*LGT) i l'article 14 del Reial decret 1065/2007, es considera infracció tributària la no presentació dins del termini de:

Autoliquidacions o declaracions sense que s'hagi produït perjudici econòmic. Aquestes són declaracions necessàries per a la gestió del tribut que no causen perjudici econòmic a la Hisenda Pública pel seu resultat (per exemple, que sigui negatiu o a retornar). Aquesta infracció es considera lleu i la sanció és una multa fixa de 200 euros.

Declaracions censals. No presentar a temps les declaracions censals o les relatives a la designació del representant d'una persona o entitat, quan així ho exigeixi la normativa. Aquesta infracció també és lleu i comporta una multa fixa de 400 euros.

Obligacions de subministrament d'informació. Si no es presenten dins del termini les declaracions que compleixen amb l'obligació general de subministrament d'informació (segons l'article 13087 i següents). Aquesta infracció és lleu i la sanció és una multa de 20 euros per cada dada o conjunt de dades que faltin en la declaració, amb un mínim de 300 euros i un màxim de 20.000 euros.

Normes comunes a les infraccions esmentades:

Si les autoliquidacions o declaracions es presenten fora de termini, sense requeriment previ de l'Administració Tributària, la sanció serà la meitat de la multa original, amb els límits mínim i màxim reduïts.


Si es presenten autoliquidacions o declaracions incompletes, incorrectes o amb dades falses dins del termini i després es presenta una autoliquidació o declaració complementària fos de termini, la sanció s'imposarà únicament per la declaració presentada fora de termini, no per les dades correctament presentades en el termini inicial. No obstant això, si aquesta declaració complementària fos incorrecta, també s'aplicaran les sancions corresponents.


Si s'ha rebut un requeriment, la sanció serà compatible amb la qual s'imposi per la resistència, obstrucció o negativa a complir amb les actuacions de l'Administració Tributària.


Formalitats duaneres. La no presentació de declaracions i documents en termini relacionats amb les obligacions duaneres, quan no impliqui el naixement d'un deute duaner, és una infracció lleu. La sanció és una multa proporcional a l'1 per mil del valor de les mercaderies a les quals es refereixin aquests documents, amb un mínim de 100 euros i un màxim de 6.000 euros.


Des de l'11 de juliol de 2021, l'import mínim de la sanció per la falta de presentació dins del termini de la declaració sumària d'entrada, segons el Reglament (UE) 952/2013, s'ha incrementat a 600 euros.


Els nostres experts poden orientar-li sobre les implicacions de presentar una declaració fora de termini, ja sigui amb resultat a ingressar o a retornar.

Bonificacions en l'IAE: Està la seva empresa aprofitant els beneficis fiscals?

Si la seva empresa factura més d'un milió d'euros anuals i, per tant, tributa per l'Impost sobre Activitats Econòmiques (IAE), és important que verifiqui si té dret a alguna bonificació en aquest impost. Molts ajuntaments ofereixen descomptes significatius que poden aconseguir fins a un 95% de la quota municipal. No obstant això, aquestes bonificacions solen ser "pregades", és a dir, han de ser sol·licitades, per la qual cosa és fonamental informar-se a temps i no deixar passar l'oportunitat.


A continuació, li expliquem algunes de les principals bonificacions que els municipis ofereixen per a empreses com la seva.


Bonificació per augment de plantilla
Una de les bonificacions més comunes està relacionada amb l'augment de la plantilla de treballadors indefinits. Alguns ajuntaments ofereixen descomptes en funció de l'increment de personal en relació amb l'any anterior. Per exemple, a Logronyo, si la seva plantilla de treballadors indefinits augmenta, pot obtenir una bonificació d'entre el 20% i el 50%, depenent del percentatge d'augment.


Condicions a tenir en compte:

  • Molts municipis exigeixen un increment mínim de la plantilla. A Saragossa, per exemple, es requereix un augment del 3%.
  • L'augment de la plantilla sol aplicar-se als centres de treball de la localitat, per la qual cosa si la seva empresa té diverses seus, podria beneficiar-se d'aquestes bonificacions encara que la plantilla total s'hagi reduït.


Bonificació per inici d'activitat
Si la seva empresa ha iniciat la seva activitat recentment, pot accedir a una bonificació de l'IAE després d'haver passat els dos primers anys d'exempció. En alguns municipis, una vegada finalitzat aquest període d'exempció, s'ofereix un descompte de fins al 50% de la quota de l'IAE per un màxim de cinc anys, comptats des del tercer any d'activitat.


Requisits a tenir en compte:
Aquesta bonificació només es pot sol·licitar una vegada i només és aplicable si l'activitat no s'ha exercit prèviament sota una altra titularitat (per exemple, no s'aplica en casos de fusions, escissions o aportacions de branques d'activitat).


Altres bonificacions disponibles


A més de les bonificacions per augment de plantilla i inici d'activitat, existeixen altres descomptes que poden aplicar a la seva empresa:

  • Bonificacions mediambientals: Si la seva empresa ha adoptat mesures per a reduir el consum d'energia o la contaminació, com l'ús d'energies renovables o la implementació de plans de transport per als empleats, podria beneficiar-se de bonificacions. Per exemple, a Barcelona, les empreses que utilitzin energies renovables poden obtenir una bonificació del 50% durant dos anys.
  • Bonificacions per pèrdues: Si la seva empresa ha experimentat pèrdues econòmiques, algunes localitats ofereixen bonificacions. A Madrid, per exemple, la bonificació és del 25% de la quota de l'IAE. És important tenir en compte que per a aquesta mena de bonificació, s'haurà de basar la sol·licitud en els resultats de l'exercici 2020, ja que és l'últim any el termini de presentació del qual de l'Impost de societats ha vençut.


Com sol·licitar les bonificacions?


Per a aprofitar aquestes bonificacions, és necessari sol·licitar-les dins del termini establert per cada ajuntament, que en molts casos és durant el mes de gener. Informi's dels terminis i requisits específics en la seva localitat per a assegurar-se de no perdre l'oportunitat de reduir la seva quota de l'IAE.
Si necessita ajuda amb aquest tràmit, els nostres professionals estan a la seva disposició per a guiar-li en el procés i assegurar-se que obtingui tots els beneficis fiscals que li corresponen.


En resum: Com aprofitar les bonificacions en l'IAE?


Si la seva empresa ha experimentat un augment de plantilla, ha iniciat la seva activitat recentment, ha adoptat mesures mediambientals o ha sofert pèrdues, verifiqui si pot sol·licitar alguna bonificació en l'IAE per a l'any vinent. No deixi passar aquesta oportunitat de reduir els costos fiscals i millorar la rendibilitat de la seva empresa.

Facultats de la Inspecció d'Hisenda en una Empresa

Quan la Inspecció d'Hisenda es presenta en una empresa amb el propòsit d'accedir a les seves dependències, l'administrador o representant legal de l'empresa té el deure general de col·laborar.

No obstant això, és important destacar que aquest accés no és completament il·limitat i està subjecte a unes certes restriccions.

En primer lloc, si l'inspector d'Hisenda es presenta únicament amb l'autorització del delegat d'Hisenda, se li pot negar l'accés a aquelles àrees de l'empresa que es consideren “domicili constitucionalment protegit”. Segons la llei, aquest concepte es refereix a les dependències que corresponen al centre de direcció de l'empresa o aquelles que estan destinades a la custòdia de documents o suports que han de romandre protegits de tercers. Exemples d'aquests llocs són les oficines que alberguen la comptabilitat, els llibres de registre o els ordinadors que serveixen per a gestionar i dirigir les operacions de l'empresa.

Si l'inspector desitja accedir a aquestes àrees protegides, haurà de presentar una autorització judicial. Aquesta autorització és essencial per a garantir el respecte als drets fonamentals de l'empresa, evitant vulneracions de la intimitat o el secret de les comunicacions.

Una vegada que l'inspector hagi accedit a les dependències de l'empresa, es pot indicar als empleats que col·laborin facilitant documents, obrint ordenadors o localitzant arxius, sempre dins dels marges de la llei. No obstant això, és fonamental que els empleats no responguin a preguntes sobre la seva labor o sobre altres aspectes de l'empresa, i menys encara acceptin ser interrogats directament per l'inspector.

Això és per a protegir el dret dels empleats i evitar situacions en les quals puguin ser induïts a oferir informació innecessària o compromesa.

En resum, encara que la Inspecció d'Hisenda té un poder d'accés en virtut de les seves funcions, les facultats dels inspectors estan delimitades per la llei, especialment pel que fa als espais considerats protegits per la Constitució.

La col·laboració ha d'existir dins d'uns límits clars per a protegir tant l'empresa com els drets individuals dels empleats.

La Renúncia a l'Herència: Una Anàlisi dels seus Efectes Fiscals i Legals

En l'àmbit de la successió, hi ha situacions en què un hereu es pot plantejar la renúncia a l'herència que li correspon perquè siguin els seus fills (els néts del causant) els que rebin els béns corresponents. Aquesta decisió, encara que pot semblar complexa, és una eina legal que, si es fa servir adequadament, pot ajudar a optimitzar tant la distribució dels béns com el cost fiscal associat. En aquest post, explorem les implicacions d‟aquesta renúncia i com la redacció del testament pot influir en el resultat de la successió.

Tipus de Renúncia a l'Herència

Hi ha dues formes principals de renunciar a una herència: la renúncia a favor de persones determinades i la renúncia pura i simple. Totes dues tenen implicacions fiscals diferents que convé entendre.

1. Renúncia a Favor de Persones Determinades (Per exemple, els Fills) Quan un hereu decideix renunciar a l'herència a favor de persones concretes, com els fills (els néts del causant), la renúncia es considera com una doble transmissió. És a dir, hi ha dos actes successius que es generen:

• Primera transmissió: El causant transmet l'herència a l'hereu que hi renuncia.

• Segona transmissió: L'hereu que renuncia transfereix els béns als fills com si fos una donació. Aquest tipus de renúncia duplicarà els costos fiscals. D'una banda, l'impost de successions s'exigirà per la primera transmissió (dels béns del causant a l'hereu), i de l'altra, l'hereu renunciant haurà de tributar com si estigués fent una donació als fills. Això pot resultar en un cost fiscal important, atès que l'impost de successions i l'impost sobre donacions es poden aplicar en successió, augmentant el gravamen total.

2. Renúncia Pura i Simple
D'altra banda, la renúncia pura i simple es considera una renúncia total a l'herència, sense condicions. En aquest cas, l'hereu deixa de ser considerat com a tal i els seus fills passen a ocupar el seu lloc com a hereus directes del causant.

• Única transmissió: En produir-se només una transmissió directa entre el causant i els néts (fills del renunciant), el cost fiscal es redueix considerablement, ja que només es tributa una vegada, en comptes de fer-ho per dues transmissions. Aquest tipus de renúncia no genera un doble cost fiscal, cosa que el converteix en una opció fiscalment més avantatjosa en molts casos. Això no obstant, perquè es doni aquest efecte de transmissió única, cal que el testament inclogui una clàusula de substitució vulgar que determini que, en cas de renúncia, els descendents del renunciant (en aquest cas, els néts) hereten la seva part.

La Importància del Testament: Per què pot afectar el cost fiscal?

La redacció del testament és clau per garantir que la renúncia tingui els efectes desitjats. Si el testament no conté una clàusula de substitució vulgar, pot ser que el resultat no sigui l'esperat. Sense aquesta disposició, podria passar que la part renunciada de l'herència no passi als descendents del renunciant (els néts), sinó a altres hereus, com els germans del renunciant o fins i tot altres familiars. Per exemple, si el testament estableix que, en cas de renúncia, els béns han de ser heretats pels germans del renunciant, l'estalvi fiscal que s'esperava en passar els béns als néts es pot veure anul·lat. És fonamental que, si la intenció és que els béns renunciats es transfereixin als fills de l'hereu (els néts del causant), el testament ho deixi clar.

Conclusió: La Planificació Fiscal a la Successió


La renúncia a l'herència és una eina legal útil en determinades circumstàncies, especialment quan es busca que els béns passin directament als fills o néts del causant. Això no obstant, aquesta decisió no s'ha de prendre sense considerar les implicacions fiscals, que poden ser significativament diferents depenent de si es renuncia a favor d'altres persones (la qual cosa genera una doble transmissió) o si es realitza una renúncia pura i simple (que implica una única transmissió). Perquè aquesta renúncia tingui els efectes desitjats, és fonamental que el testament estigui redactat de manera precisa. Incloure una clàusula de substitució vulgar per garantir que els descendents heretin directament és essencial per evitar complicacions legals i fiscals. A més, si es planeja fer llegats específics o incorporar parents llunyans com a hereus, és crucial tenir en compte com aquestes decisions afectaran el cost fiscal global de la successió. Si estàs considerant renunciar a la teva herència o estàs en el procés de redactar el teu testament, no dubtis a consultar-ho amb un assessor fiscal i legal especialitzat. Un expert podrà ajudar-te a planificar de manera eficient perquè els teus béns es distribueixin d'acord amb els teus desitjos, minimitzant alhora la càrrega fiscal per als teus hereus

Volem ajudar-lo

Contacti amb nosaltres perquè estudiem el seu cas i puguem fer-li una proposta personalitzada.

Estem aquí per a vostè.

Contacti ara