
L'albarà d'entrega juga un rellevant paper en les relacions comercials, perquè és una prova que la mercaderia s'ha lliurat (o que s'ha prestat el servei) i que el comprador ha de fer-se càrrec del pagament. En canvi, la factura és un document emès de manera unilateral, i per si mateixa no prova que l'emissor hagi complert amb el lliurament o servei facturats.
En un cas recent, els tribunals han exonerat a una empresa de pagar uns subministraments de fruita que se li reclamaven, precisament perquè els albarans no estaven signats:
- Per a provar els lliuraments el venedor va aportar altres proves (factures reclamades, els seus llibres de comptabilitat...), però no s'han considerat suficients per haver estat creades pel mateix venedor.
- Tampoc s'ha considerat suficient la declaració del transportista, per ser un col·laborador del venedor.
Per a evitar aquests riscos, asseguri's sempre que el comprador signa l'albarà i que en aquest consta la data de lliurament, el nom del receptor i el segell de l'empresa compradora.
Encara que les factures estan subjectes a uns requisits formals molt estrictes, en cas de discrepància entre client i proveïdor l'albarà juga un paper molt més valuós a l'hora de provar el compliment de les obligacions de venedor.
El nostre despatx l'assessorarà davant qualsevol conflicte que se li plantegi amb clients o proveïdors.