Dijous 18 Abril 2024

T: 93 193 75 26

Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la. linkedin

La garantia a consumidors s'ampliarà a tres anys.

A partir de l'1 de gener de 2022 la garantia per venda de béns nous a consumidors s'amplia de dos a tres anys. Per a productes de segona mà es manté la garantia mínima d'un any.

Aquesta garantia cobreix la “falta de conformitat” del producte (defectes de fàbrica, si no reuneix la qualitat indicada al client...), però no els defectes causats per mal ús. El client podrà optar entre exigir la reparació o la substitució, igual que succeeix ara. No obstant això:

  • El venedor podrà oposar-se a l'opció triada si és impossible o té costos desproporcionats segons les circumstàncies (per exemple, si el consumidor exigeix la substitució quan una petita reparació ja pot solucionar el problema).
  • La nova normativa amplia els casos en què el client podrà exigir directament la resolució del contracte (és a dir, que se li retorni els diners de la compra). Podrà fer-ho, per exemple, si el defecte és especialment greu o si apareix qualsevol defecte després que se li hagi fet una primera reparació.

El consumidor podrà reclamar contra el venedor. Però aquest, al seu torn, podrà reclamar contra el fabricant en el termini d'un any (aquest dret també existeix actualment).

Volem ajudar-lo

Contacti amb nosaltres perquè estudiem el seu cas i puguem fer-li una proposta personalitzada.

Estem aquí per a vostè.

Contacti ara

Utilitzem cookies pròpies i de tercers per a millorar l'experiència de navegació i obtenir estadístiques de la nostra web. En continuar amb la navegació entenem que acceptes la nostra política de cookies.
Més infromació Ok