Dimecres 30 Abril 2025

T: 93 193 75 26

Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la. linkedin

Formació bonificada

Noves mesures per a facilitar l'ús del crèdit formatiu.

S'han flexibilitzat les gestions a realitzar perquè el cost de la formació facilitada als empleats pugui ser recuperat a través dels butlletins de cotització. Així:

  • S'ha reduït a dos dies l'antelació mínima per a comunicar l'inici d'un curs a la FUNDAE, en lloc de set.
  • La cancel·lació o la modificació de les dades d'un curs (un canvi d'horari, de data d'execució o de localitat) es pot comunicar amb un dia d'antelació al de la data prevista per al seu començament, en lloc dels quatre requerits fins ara.

D'altra banda, es permet que els cursos que es realitzin en 2021 i que estava previst que fossin presencials s'imparteixin de manera telemàtica (mitjançant una aula virtual). L'objectiu és evitar el contacte social sense que la formació dels treballadors es vegi afectada.

A més, aquesta part de formació es considerarà com a presencial, per la qual cosa cada hora de curs tindrà un límit bonificable de 13 euros, i no de 7,50 (que és la suma bonificable per a la formació telemàtica).

Crèdit formatiu. Recordi que la seva empresa té un crèdit per a formació dels seus empleats, per la qual cosa aquesta pot sortir-li pràcticament gratis.

El nostre departament laboral l'informarà sobre l'import d'aquest crèdit i l'ajudarà a gestionar-lo correctament.

Exempció per doble imposició retallada

Des de 2021 l'exempció sobre els dividends és una mica inferior.

Fins a l'exercici passat, si una empresa tenia participacions en altres societats i les transmetia –o bé si obtenia dividends d'elles–, no havia de tributar en el seu Impost de Societats per les rendes obtingudes (sempre que, excepte algunes excepcions, ostentés una participació igual o superior al 5%).

Doncs bé, els Pressupostos Generals de l'Estat per a 2021 han limitat aquesta exempció. A partir d'ara, i en general, aquesta exempció només és aplicable sobre un 95% dels dividends o plusvàlues obtinguts

Per tant, l'empresa receptora acabarà tributant pel 5% dels dividends o plusvàlues derivades de la transmissió. Aquest canvi suposa, en la pràctica, una tributació efectiva per a aquesta mena de rendes d'un 1,25% [25% x (100% - 95%)].

Reestructuració

Si un grup d'empreses té diversos nivells de filials, el repartiment de dividends des dels nivells més baixos suposarà un cost fiscal que fins ara no existia.

Per a evitar aquest cost, poden realitzar-se fusions o escissions per a reduir el nombre de nivells de les filials, de manera que totes elles depenguin directament de la matriu.

Aquest cost pot ser superior quan la matriu tingui participacions en cadena (és a dir, grups d'empreses en les quals les filials tinguin, al seu torn, participacions en altres societats, i així successivament en diversos nivells). En aquests casos pot ser recomanable abordar una reestructuració del grup (reduint el nombre de nivells de filials), per a reduir al màxim l'impacte d'aquest canvi en la normativa de l'Impost de societats.

Els nostres professionals analitzaran la tributació del seu grup d'empreses i li proposaran alternatives per a reduir la seva factura fiscal.

Pla d'igualtat 2021

Augmenten les empreses obligades a tenir un pla d'igualtat.

Actualment les empreses que han d'elaborar un pla d'igualtat són les que tenen més de 150 treballadors, aquelles a les quals les obliga el seu conveni col·lectiu o aquelles a les quals la Inspecció de Treball ha substituït una sanció per discriminació per raó de sexe per l'obligació d'implantar un pla d'igualtat.

Doncs bé, pròximament s'incrementarà el nombre d'empreses obligades a disposar d'aquest pla. En concret:

  • Si la seva empresa té entre 101 i 150 treballadors, haurà de comptar amb el pla a partir del 7 de març de 2021.
  • Si té entre 50 i 100 treballadors, haurà de tenir-ho a partir del 7 de març de 2022.

El pla d'igualtat recull les mesures que la seva empresa ha de dur a terme per a aconseguir la igualtat de tracte i d'oportunitats entre homes i dones, i evitar així discriminacions.

Si la seva empresa no elabora el pla d'igualtat estant obligada, pot rebre una sanció d'entre 626 i 6.250 euros.

El nostre departament laboral l'ajudarà a l'hora d'elaborar un pla d'igualtat.

Ajudes per exportar

S'han convocat les subvencions del programa “ICEX Next”.

Aquestes subvencions estan destinades a empreses que desitgin iniciar, consolidar o reorientar la seva estratègia internacional. El programa cofinança les despeses d'assessorament per a desenvolupar l'estratègia exterior i les despeses de prospecció de mercats, promoció i desenvolupament de xarxa comercial en l'exterior (material promocional, publicitat, despeses de participació en fires...), fins a un màxim de 20.000 euros.

Poden sol·licitar l'ajuda les pimes que tinguin un producte o servei propi i comptin amb una marca pròpia (també es requereix comptar amb una persona responsable del projecte internacional i una web pròpia). A més, han de tenir una facturació superior a 100.000 euros (aquest requisit no s'exigeix a les startups de base tecnològica i recent creació).

Aquest 2021 s'obriran quatre períodes per a presentar les sol·licituds. Pot accedir a més informació en la pàgina web https://www. icex.es, apartat “ICEX Next”.

El nostre despatx li orientarà a l'hora de sol·licitar ajudes i subvencions.

Incentius vigents en 2021

Existeixen incentius tant per a la signatura de contractes indefinits com temporals.

Si contracta de manera indefinida a un aturat inscrit en l'Oficina d'Ocupació almenys 12 mesos dels 18 anteriors a la contractació, podrà aplicar una bonificació en les seves cotitzacions de 1.300 euros anuals durant tres anys si es tracta d'un home i de 1.500 euros anuals si es tracta d'una dona. Si el contracte es celebra a temps parcial, la bonificació serà proporcional a la jornada pactada.

La transformació de determinats contractes en indefinits també permet aplicar una bonificació en les cotitzacions. Per exemple:

  • Les empreses amb menys de 50 treballadors podran aplicar una bonificació de 41,67 euros al mes (58,33 en cas de dones) durant tres anys si converteixen en indefinit un contracte en pràctiques o de relleu.
  • La transformació en fix d'un contracte per a la formació suposa una bonificació de 1.500 euros anuals durant tres anys (1.800 euros en cas de dones).

Els autònoms poden aplicar una bonificació en les cotitzacions si contracten de manera indefinida a determinats familiars que cotitzin en el Règim General. La bonificació és del 100% de les quotes per contingències comunes durant 12 mesos.

Respecte als contractes temporals, si es signa un contracte per a la formació amb una persona desocupada, l'empresa podrà aplicar una bonificació del 100% de les quotes (o del 75% si té 250 o més treballadors).

Així mateix, la contractació d'un aturat per a substituir a un treballador en situació de maternitat o paternitat dóna dret a una bonificació del 100% en tots dos empleats. I si contracta a una persona que porti més d'un any cobrant l'atur per a substituir a empleats en excedència per cura de fills o familiars, tindrà dret a una bonificació en el contracte d'interinitat del 95%, 60% i 50% durant el primer, segon i tercer any respectivament.

Discapacitats.

La contractació indefinida de discapacitats dóna dret a una bonificació de 4.500 euros anuals durant tota la vigència del contracte. Si el contracte és temporal, la bonificació és de 3.500 euros anuals durant tota la vigència.

El nostre departament laboral l'assessorarà sobre les possibles bonificacions aplicables en el seu cas.

Concurs: Una possible solució

El concurs persegueix garantir la continuïtat de les empreses en dificultats.

Quan una empresa té dificultats per a atendre els seus pagaments pot instar el concurs de creditors, amb el qual tots els pagaments anteriors queden congelats i s'intenta arribar a un acord amb els creditors per a reduir el deute, ajornar-lo o totes dues coses alhora:

  • Una vegada es manifesti una desatenció generalitzada de pagaments, l'administrador de l'empresa deutora té dos mesos per a sol·licitar el concurs. Si no ho fa, pot arribar a ser declarat responsable dels deutes socials, per no haver actuat amb diligència.
  • La sol·licitud també pot ser presentada per algun creditor (en aquests casos el concurs es denomina “necessari”).

Tot el procediment concursal està enfocat a aconseguir un acord amb els creditors per a assegurar la continuïtat de l'activitat. I si aquest acord no és possible, es procedeix a liquidar de forma ordenada la societat, evitant “carreres” entre els creditors que podrien perjudicar a uns en benefici d'uns altres. Per tant, aquest procediment és un mecanisme de defensa per a la pròpia empresa deutora i per als creditors, per la qual cosa no ha de ser vist amb mals ulls en cas de dificultats.

Els nostres professionals l'informaran sobre com funciona aquesta figura tant des del punt de vista del deutor com del creditor.

Gestió i Assessorament Empresarial

El principal factor diferenciador per a les empreses es basa a tenir un excel·lent assessorament. A Afirma som experts en això, ja que, gràcies als nostres serveis permetem:

  • Estalviar diners i temps. En encomanar unes certes tasques al nostre equip d'assessors professionals, l'empresa estalviarà treball i generarà beneficis.
  • Obtenció d'informació de l'actualitat. Afirma mantindrà informada a la seva empresa dels canvis que estigui obligada a realitzar segons el que exigeixin les normatives vigents, i contínuament canviants.
  • Major eficàcia i seguretat a causa de la externacionalizació de la gestió administrativa i la reducció de costos.
  • Qualitat en la gestió de l'empresa i en el treball realitzat.
  • Garantia.
  • Tranquil·litat. Comptar amb nosaltres reportarà tranquil·litat a la seva empresa, ja que podrà dedicar-se a les seves pròpies tasques sabent que compta amb un assessorament d'excel·lent qualitat.

No dubti a contactar amb nosaltres si necessita un assessorament empresarial de qualitat. #afirmagestion #asesoria

Amortitzacions oblidades

En tancar els comptes de l'exercici poden detectar-se despeses que no es van comptabilitzar en anys anteriors. Aquestes despeses poden comptabilitzar-se ara (i deduir-se fiscalment si corresponen a exercicis que encara estan oberts a inspecció).

El mateix pot succeir amb amortitzacions “oblidades” –per error, o perquè en el seu moment no es va voler deteriorar els resultats–. Aquestes amortitzacions també poden comptabilitzar-se i deduir-se araperò amb alguns límits:

  • En primer lloc, ha de comptabilitzar-se l'amortització màxima corresponent a l'exercici que es tanca.
  • I després poden computar-se les amortitzacions oblidades d'anys anteriors, però només segons el percentatge mínim d'amortització que estableixen les taules oficials.
  • Només seran deduïbles les amortitzacions oblidades que corresponguin a exercicis oberts a inspecció.

AJUST FISCAL. La comptabilització d'aquestes partides oblidades ha de realitzar-se contra reserves (i no contra una partida de despesa). La deducció fiscal de la despesa es realitzarà, per tant, mitjançant un ajust extracontable negatiu en la declaració de l'Impost de societats.

Volem ajudar-lo

Contacti amb nosaltres perquè estudiem el seu cas i puguem fer-li una proposta personalitzada.

Estem aquí per a vostè.

Contacti ara

Utilitzem cookies pròpies i de tercers per a millorar l'experiència de navegació i obtenir estadístiques de la nostra web. En continuar amb la navegació entenem que acceptes la nostra política de cookies.
Més infromació Ok