Diumenge 8 Desembre 2024

T: 93 193 75 26

Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la. linkedin

Declaració d'IRPF a retornar

Hisenda ha d'emetre l'ordre de pagament en el termini de sis mesos.
Si va presentar la declaració de l'IRPF de 2020 amb resultat a retornar, tingui en compte que Hisenda disposa de sis mesos per a ordenar la devolució. A aquest efecte:
  • Els sis mesos comencen a comptar des de la fi del termini de presentació de l'IRPF (termini que, per a la declaració de 2020, va finalitzar el 30 de juny de 2021).
  • Si Hisenda no emet l'ordre de pagament en aquest termini de sis mesos, vostè tindrà dret a cobrar interessos de demora.
  • Si presenta la seva declaració amb posterioritat al 30 de juny, els sis mesos començaran a comptar des de la data de la presentació.
Els interessos de demora es calculen pel termini que intervingui entre la data de venciment del termini dels sis mesos i la data en què Hisenda ordeni el pagament de la devolució. No és necessari que vostè sol·liciti expressament que els hi paguin, perquè Hisenda els hi liquidarà automàticament.
Recordi que pot comprovar l'estat en el qual es troba la seva declaració a través de la pàgina web de l’AEAT. Per a això, una vegada dins d'aquesta web, segueixi la següent ruta: “Renda 2020” / “Servei de tramitació esborrador / declaració (Renda WEB)”.

Junta bloquejada

Què ha de fer l'administrador si els socis no aproven els comptes anuals?

Pot succeir que els socis d'una SA o SL estiguin enemistats entre ells i que els comptes anuals de 2020 no s'aprovin. En aquest cas, com ha d'actuar l'administrador per a evitar les sancions i responsabilitats derivades de la falta de dipòsit en el Registre Mercantil?

Doncs bé, encara que es prevegi que els comptes no s'aprovaran, l'administrador ha de convocar la junta de socis, de manera que aquesta se celebri quan correspongui. Si els comptes no s'aproven, això ha de reflectir-se en l'acta de la junta (recollint la signatura de tots els assistents) i, a partir d'aquí, l'administrador ha d'actuar de la següent forma:

  • Ha d'emetre un certificat expressant la falta d'aprovació i els motius, amb signatura legitimada per un notari.
  • I ha de presentar aquest certificat davant el Registre Mercantil abans que transcorri un any del tancament de l'exercici social.

D'aquesta manera aconseguirà que no s'imposin multes i que no es produeixi el “tancament registral” derivat de la falta dipòsit.

Si la situació de bloqueig es manté en el temps, l'administrador haurà de presentar al Registre Mercantil, cada sis mesos, una acta notarial (o un escrit amb la seva signatura legitimada per notari) on consti que segueixen sense poder aprovar-se els comptes anuals pels mateixos motius, la qual cosa impedeix presentar-les a dipòsit.

Els nostres professionals li tramitaran el dipòsit dels comptes anuals i l'assessoraran davant qualsevol incidència que pugui produir-se en la junta que ha d'aprovar-les.

Canvis en matèria de garanties

La garantia a consumidors s'ampliarà a tres anys.

A partir de l'1 de gener de 2022 la garantia per venda de béns nous a consumidors s'amplia de dos a tres anys. Per a productes de segona mà es manté la garantia mínima d'un any.

Aquesta garantia cobreix la “falta de conformitat” del producte (defectes de fàbrica, si no reuneix la qualitat indicada al client...), però no els defectes causats per mal ús. El client podrà optar entre exigir la reparació o la substitució, igual que succeeix ara. No obstant això:

  • El venedor podrà oposar-se a l'opció triada si és impossible o té costos desproporcionats segons les circumstàncies (per exemple, si el consumidor exigeix la substitució quan una petita reparació ja pot solucionar el problema).
  • La nova normativa amplia els casos en què el client podrà exigir directament la resolució del contracte (és a dir, que se li retorni els diners de la compra). Podrà fer-ho, per exemple, si el defecte és especialment greu o si apareix qualsevol defecte després que se li hagi fet una primera reparació.

El consumidor podrà reclamar contra el venedor. Però aquest, al seu torn, podrà reclamar contra el fabricant en el termini d'un any (aquest dret també existeix actualment).

Importància de l'albarà

En cas de disputa, l'albarà és més important que la factura.

L'albarà d'entrega juga un rellevant paper en les relacions comercials, perquè és una prova que la mercaderia s'ha lliurat (o que s'ha prestat el servei) i que el comprador ha de fer-se càrrec del pagament. En canvi, la factura és un document emès de manera unilateral, i per si mateixa no prova que l'emissor hagi complert amb el lliurament o servei facturats.

En un cas recent, els tribunals han exonerat a una empresa de pagar uns subministraments de fruita que se li reclamaven, precisament perquè els albarans no estaven signats:

  • Per a provar els lliuraments el venedor va aportar altres proves (factures reclamades, els seus llibres de comptabilitat...), però no s'han considerat suficients per haver estat creades pel mateix venedor.
  • Tampoc s'ha considerat suficient la declaració del transportista, per ser un col·laborador del venedor.

Per a evitar aquests riscos, asseguri's sempre que el comprador signa l'albarà i que en aquest consta la data de lliurament, el nom del receptor i el segell de l'empresa compradora.

Encara que les factures estan subjectes a uns requisits formals molt estrictes, en cas de discrepància entre client i proveïdor l'albarà juga un paper molt més valuós a l'hora de provar el compliment de les obligacions de venedor.

El nostre despatx l'assessorarà davant qualsevol conflicte que se li plantegi amb clients o proveïdors.

Per a vacances, contracte eventual

Quin contracte és el més adequat per a cobrir les vacances de la seva plantilla?

Si la majoria dels seus treballadors farà vacances pròximament i vostè necessita cobrir aquestes absències amb nous empleats –per exemple, perquè durant les vacances l'activitat habitual no es redueix de manera substancial–, formalitzi aquestes contractacions mitjançant un contracte eventual per circumstàncies de la producció. Aquest és el contracte més adequat a causa de la desproporció que hi haurà entre el treball a realitzar i el personal del qual disposarà.

A més, atès que el període de vacances no suposa una suspensió del contracte sinó una interrupció de la prestació de serveis, procedeix formalitzar aquest contracte i no el d'interinitat (el contracte d'interinitat serveix per a cobrir l'absència d'un treballador amb reserva de lloc de treball, com en cas de IT o de baixa per maternitat o paternitat, però no és adequat per a la substitució de treballadors durant les vacances). Per tant:

  • Quan prepari el contracte, indiqui que la causa de la temporalitat és la de cobrir els períodes de vacances del personal fix, i especifiqui amb exactitud quins períodes es cobriran i quins seran els treballadors substituïts (no és vàlid que indiqui de manera genèrica que el contracte serveix per a “substituir a empleats en vacances”).
  • Asseguri's que la durada del contracte sigui la mateixa que la durada de les vacances dels substituïts.

Si no compleix amb tots dos requisits, els substituts al·legaran que el contracte és fraudulent i, al seu terme, li demandaran per acomiadament improcedent.

Si en lloc de per a cobrir les vacances la seva empresa necessita contractar personal perquè té un augment de comandes o una acumulació de tasques inesperats, també haurà de signar un contracte eventual (igual que faria en altres èpoques de l'any). I si en lloc d'un augment de comandes ha de realitzar una obra o un servei determinat, haurà de formalitzar un contracte d'obra.

Si contractarà treballadors, el nostre departament laboral li indicarà el tipus de contracte més adequat segons les seves necessitats concretes.

Vacances i IT

Recordi què ocorre si coincideixen.

Si algun dels seus treballadors agafa la baixa durant les seves vacances, tindrà dret a gaudir els dies de vacances que hagin coincidit amb la IT en un moment posterior, una vegada es reincorpori al treball. El mateix succeirà si la baixa s'inicia abans de començar les vacances però acaba coincidint totalment o parcialment amb aquestes.

A partir d'aquí, i en funció de la mena de baixa, vegi en quins moments el treballador podrà gaudir de les seves vacances:

  • Si a causa de la IT les vacances no es poden gaudir dins de l'any natural al qual corresponen, el treballador haurà de gaudir-les dins dels 18 mesos següents al final de l'any en què s'hagin reportat.
  • Si la IT està relacionada amb l'embaràs, el part o la lactància de la treballadora, o si es tracta de la suspensió del contracte per naixement de fill (baixa per maternitat o paternitat), no existeix cap límit temporal per al gaudi de les vacances.

El treballador té dret a gaudir dels dies de vacances una vegada finalitzi la IT.

L'assessorem sobre qualsevol incidència que es produeixi durant les vacances (contractació de substituts, baixes per IT...).

Faltes d'assistència i puntualitat

Cal sancionar-les i, alhora, descomptar el salari.

Quan un treballador incorre en diverses faltis de puntualitat, o no acudeix al treball i no justifica l'absència, pot ser sancionat. Incorre en un incompliment contractual que provoca un perjudici a l'empresa, la qual cosa justifica l'exercici del poder disciplinari per part d'aquesta.

Però no sols això. L'empresa també pot descomptar el salari del temps en què el treballador no hagi prestat serveis. A aquest efecte, aquest descompte no suposa una doble sanció, i tampoc és una “multa d'haver-hi” (que està expressament prohibida):

La relació contractual entre el treballador i l'empresa suposa obligacions per a totes dues parts. L'obligació bàsica de l'empleat és la de fer el treball, i la de l'empresa la d'abonar el salari corresponent.

Per tant, si el treball no es realitza per causa imputable únicament al treballador, no neix l'obligació d'abonar salari. Això no suposa una doble sanció ni és una “multa d'haver-hi”, precisament perquè el dret a salari no s'ha reportat.

El descompte del salari per faltes d'assistència o puntualitat imputables als treballadors és compatible amb la imposició de les sancions disciplinàries que corresponguin.

Software de doble ús

El seu ús serà sancionat de manera severa.

La futura Llei contra el frau fiscal introdueix mesures contra el “programari de doble ús” (programari que facilita l'ocultació de vendes, la modificació de tiquets o fins i tot la seva emissió sense que quedi rastre en la comptabilitat, reduint així la tributació de les empreses que ho utilitzen).

A aquest efecte, s'exigirà que aquests sistemes informàtics s'adeqüin als formats que especifiqui el Ministeri d'Hisenda. A més:

  • D'una banda, se sancionarà als productors i comercialitzadors amb 150.000 euros per cada tipus de sistema que permeti aquestes pràctiques i per cada exercici en què s'hagin realitzat vendes, i amb 1.000 euros per cada programa comercialitzat sense el degut certificat.
  • Les empreses i autònoms usuaris també podran ser sancionats amb 50.000 euros per cada exercici en el qual emprin programes sense certificat o amb el certificat modificat o alterat. La futura Llei de lluita contra el frau fiscal introduirà importants novetats en matèria d'infraccions i sancions.

Els nostres professionals l'assessoraran sobre com optimitzar impostos complint sempre la normativa fiscal.

Volem ajudar-lo

Contacti amb nosaltres perquè estudiem el seu cas i puguem fer-li una proposta personalitzada.

Estem aquí per a vostè.

Contacti ara

Utilitzem cookies pròpies i de tercers per a millorar l'experiència de navegació i obtenir estadístiques de la nostra web. En continuar amb la navegació entenem que acceptes la nostra política de cookies.
Més infromació Ok