Diumenge 8 Desembre 2024

T: 93 193 75 26

Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la. linkedin

Ajudes per a emprenedors

Les guies dinàmiques brinden una gran ajuda per als emprenedors.

Per a poder localitzar informació respecte als incentius i ajudes per a la creació d'empreses que confereix la Unió Europea, les administracions locals i autonòmiques, l'Estat i altres organismes públics, la Direcció General de la Indústria i de la Petita i mitjana empresa ha elaborat una guia dinàmica en la qual es presenten aquelles ajudes amb termini obert de convocatòria.

Aspectes a tenir en compte respecte a la guia:

  • S'actualitza cada dia.
  • Té un caràcter estrictament informatiu. Conseqüentment, és oportú que amb anterioritat a la realització de qualsevol tràmit es comprovin les dades amb el pertinent butlletí oficial que facilita la guia.
  • S'organitza per sectors productius i comunitats autònomes.

Per a trobar les guies dinàmiques és necessari accedir a la pàgina web www.plataformapyme.es , prémer Menú, i a continuació Ajudes públiques.

A Afirma Gestió, la seva assessoria de confiança, l'assessorarem sobre la tramitació per a aconseguir les ajudes i subvencions que li corresponguin i sobre com s'haurà de legitimar el destí dels fons.

Finançament alternatiu

Entra en vigor la normativa europea sobre ‘crowdfunding’ (o finançament participatiu).
El crowdfunding és una xarxa de finançament col·lectiu que s'utilitza per a connectar empreses que necessiten finançament amb inversors interessats a finançar-les ja sigui mitjançant l'atorgament d'un préstec o la compra de participacions o accions.
El procés que se segueix és el següent:
  • L'empresa presenta la seva proposta a una plataforma de finançament que la investiga i determina la seva divulgació i promoció per un temps concret, aconseguint així que els potencials inversors proporcionin fons. Així mateix, si en el període de temps establert no es recapta la xifra prevista, la plataforma reemborsa les aportacions als inversors.

Aspectes sobre el crowdfunding:

  • Brinda als promotors més possibilitats (finançament via adquisició de valors o via préstecs).
  • En suprimir-se les comissions d'obertura i les comissions per no disposició o per cancel·lació anticipada que normalment aplica la banca, el finançament col·lectiu pot convertir-se en més econòmic que el finançament bancari.
  • És àgil, segur i sense la burocràcia del finançament bancari.

Calendari de festes laborals 2022

El calendari de festes laborals de 2022 ha estat publicat.
La llei fixa catorze dies a l'any com a períodes de descans retribuïts i no recuperables. Aquest calendari recopila els dotze festius repartits per comunitats autònomes més dos festius locals fixats per cada municipi que es donen a conèixer en el butlletí oficial de la pertinent província o comunitat autònoma.
De qualsevol manera, s'han de respectar les festes nacionals:
  • 1 de gener: Any Nou.
  • 1 de maig: Festa del Treball.
  • 12 d'octubre: Festa Nacional d'Espanya
  • 25 de desembre: Nativitat del Senyor.

Així mateix, conjuntament a aquestes festes s'han de determinar els festius nacionals no substituïbles que han de respectar les comunitats autònomes, sent per a l'any 2022:

  • 15 d'abril: Divendres Sant.
  • 15 d'agost: Assumpció de la Verge.
  • 1 de novembre: Tots els Sants.
  • 6 de desembre: dia de la Constitució Espanyola.
  • 8 de desembre: Immaculada Concepció.

En referència al 6 de gener (Epifania del Senyor), és una festa nacional substituïble. No obstant això, les comunitats autònomes no han exercici la facultat de substitució.

Les comunitats autònomes poden reubicar al dilluns els festius que es donin en diumenge i també poden fixar tres festius, sigui per tradició o bé tenint en compte festius nacionals substituïbles.

Període de prova. Interrupció

El còmput de període de prova pot ser interromput si es pacta explícitament.
En el transcurs del període de prova el contracte es pot finalitzar sense necessitat d'adduir cap causa, tant per l'empresa com pel treballador. Per tant, no és necessari ni preavís ni indemnització.
Per regla general:
  • En el cas de tècnics titulats, la durada no haurà de superar els sis mesos. En canvi, per als treballadors restants no podrà superar els dos mesos.
  • Per a aquelles empreses que disposin de menys de 25 treballadors, no podran superar els tres mesos per a aquells treballadors que no siguin tècnics titulats.
  • Per a contractes d'interinitat, per obra o servei o eventuals de durada no superior a sis mesos el període de prova serà d'un mes.

El recompte del període de prova no s'interromp per cap dels següents motius tret que s'hagi acordat explícitament:

  • Risc al llarg de l'embaràs.
  • Risc en el transcurs de la lactància.
  • Incapacitat temporal. Naixement.
  • Adopció.
  • Guarda amb finalitats d'adopció.
  • Acolliment.
  • Violència de gènere.

Consegüentment, per a prevenir que el termini no hagi passat en el moment de la reincorporació és pertinent fixar aquesta interrupció.

Protocols enfront de l'assetjament

El Ministeri d'Igualtat ha emès un manual de referència. Concretament, el "Protocol per a la prevenció i actuació enfront de l'assetjament sexual i assetjament per raó de sexe".

Les empreses poden recórrer als dos models de protocol que cobreix aquesta guia:

  • Model de protocol per a la prevenció i actuació enfront de l'assetjament sexual i l'assetjament per raó de sexe per a aquelles empreses que confeccionin un pla d'igualtat sigui voluntari o d'obligat compliment.
  • Model de protocol per a la prevenció i actuació contra l'assetjament sexual i per raó de gènere per a empreses de grandària menor sense pla d'igualtat.

Existeixin o no tals models, el protocol s'haurà de negociar amb la representació legal dels treballadors.

Recordi que les empreses de més de 100 empleats ja han de tenir un pla d'igualtat, i les empreses de 50 a 100 empleats tenen fins al 7 de març de 2022.

Els nostres experts li donaran a conèixer les obligacions de la seva empresa en matèria d'igualtat i no discriminació.

Activitat en el propi habitatge

Hi ha despeses que poden ser deduïdes de l'IRPF.
Les persones que duen a terme la seva activitat en el seu habitatge poden deduir-se en l'IRPF algunes de les despeses que paguen:
  • Despeses de titularitat de la llar proporcionalment al segment de l'immoble que sigui usat en la realització de la seva activitat.
    • Despeses com: IBI, assegurances, interessos de préstecs per compra, amortització, etc.
    • Exemple: Si s'empren 20 metres quadrats en un immoble de 100, en aquest cas, podrà haver-hi una deducció del 20% d'aquestes despeses.
  • Despeses de subministrament proporcionalment al segment de l'immoble que sigui utilitzat en la realització de la seva activitat.
    • Exemple: En aquest cas, per tant, es podrien deduir el 6% de les despeses per aquests conceptes (el 30% del 20%).
    • Despeses com: Llum, aigua, gas, Internet, etc.

Les despeses de titularitat seran deduïbles proporcionalment als metres quadrats dels quals s'hagin fet ús. En referència a les despeses de subministraments, es deduirà el 30% proporcional a la zona que hagi estat ocupada per a executar l'activitat.

S'ha de tenir en compte que:

  • La deducció d'aquests percentatges no varien encara que l'habitatge es comparteixi amb el seu consort (tant si s'ha contret matrimoni de guanys com en separació de béns). Per tant, no serà necessari que es realitzi cap prorrateig.
  • En el cas que no existeixi matrimoni i la possessió de l'habitatge sigui compartida amb la parella de fet, les despeses únicament seran deduïbles proporcionalment al percentatge de titularitat.

Reclami despeses i interessos

En cas de rebre un impagat, reclami els perjudicis soferts.

Si un client no atén un pagament al seu venciment, recordi que pot reclamar:

  • Totes les despeses en els quals hagi incorregut a conseqüència de l'impagat. Per exemple, les despeses d'enviament d'un burofax reclamant el deute, les despeses repercutides pel banc a conseqüència de l'impagat, o fins i tot els honoraris de tercers per la realització de gestions de recobrament. Si no hagués incorregut en cap despesa, igualment podrà reclamar una quantitat fixa de 40 euros, que s'afegirà al principal pendent.
  • I també podrà reclamar interessos de demora. En les relacions comercials entre empresaris és suficient que el deutor incompleixi el termini de pagament pactat perquè se li puguin reclamar aquests interessos.

L'interès que podrà reclamar serà el que hagin pactat. I si no van pactar res, podrà exigir l'interès de demora que cada semestre fixa el Ministeri d'Economia i que en el segon semestre de 2021 ha quedat fixat en el 8%.

En cas de retard en el cobrament d'un deute comercial, reclami els interessos de demora que estableix la Llei de lluita contra la morositat. Els nostres professionals l'assessoraran sobre com actuar en aquests supòsits.

Base de dades de subvencions

Utilitzi-la per a conèixer possibles ajudes per a la seva empresa.

Moltes empreses desconeixen l'existència de subvencions i ajudes per a realitzar determinades inversions o desenvolupar determinades activitats.

Doncs bé, existeix una Base de dades Nacional de Subvencions en la qual apareixen totes les convocatòries de subvencions que concedeixen les administracions (estatals, autonòmiques i municipals):

  • En aquesta base accedirà a un cercador que li permetrà localitzar les subvencions segons l'organisme concedint, el tipus de beneficiari que la pot sol·licitar (empresa, persona física...) o l'activitat subvencionada.
  • També pot donar-se d'alta en un servei d'alertes, perquè li avisin de noves subvencions que puguin ser del seu interès.
  • Així mateix, podrà consultar a qui li ha estat concedida una subvenció, introduint el DNI o denominació social del beneficiari.

Pot accedir a aquesta base de dades en l'adreça web https://www.pap.hacienda.gob.es/bdnstrans/ge/es/convocatorias.

Recordi que el nostre despatx pot ajudar-lo en les gestions necessàries per a sol·licitar la subvenció corresponent, així com a l'hora de justificar el destí dels fons rebuts.

Volem ajudar-lo

Contacti amb nosaltres perquè estudiem el seu cas i puguem fer-li una proposta personalitzada.

Estem aquí per a vostè.

Contacti ara

Utilitzem cookies pròpies i de tercers per a millorar l'experiència de navegació i obtenir estadístiques de la nostra web. En continuar amb la navegació entenem que acceptes la nostra política de cookies.
Més infromació Ok