Dissabte 2 Març 2024

T: 93 193 75 26

Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la. linkedin

Contractes temporals

S'han limitat els supòsits en què les empreses poden recórrer a la contractació temporal.

Després de la reforma laboral, els contractes temporals es podran utilitzar en les situacions següents:

  • Si es donen puntes de treball que no es reiterin cada temporada, que no siguin previsibles ni estructurals.

  • Per a necessitats d'un període de temps reduït i de les quals se'n sàpiga el final (com l'organització d'un esdeveniment de dues setmanes). La durada màxima es limita a 90 dies en un any natural, i no es pot utilitzar de forma contínua, i sigui quin sigui el nombre de treballadors indispensables per cobrir les necessitats en tots aquests dies.

  • Si generen oscil·lacions que, encara que siguin resultat de l'activitat normal de l'empresa, produeixin un desequilibri temporal entre l'ocupació estable disponible i la requerida (augment d'activitat o reducció temporal d'empleats, com passa al llarg de les vacances).

Separació i hipoteca

Qui aplicarà la deducció per adquisició d'habitatge?
En el cas que un matrimoni estigui beneficiant-se a l'IRPF de la deducció per adquisició d'habitatge habitual i se separi, pot passar que el jutge imposi que el cònjuge que renuncia a la llar s'hagi de seguir encarregant de la totalitat de la hipoteca. En aquestes circumstàncies, Hisenda normalment és restrictiva i únicament consenteix que aquest cònjuge s'apliqui la deducció sobre el 50% dels pagaments (per tant, de conformitat amb el seu percentatge de propietat a l'habitatge, encara que pagui el 100% del préstec destinat a adquirir-la).
Així doncs, el Tribunal Economicoadministratiu Central (TEAC) ha precisat que en aquestes circumstàncies el contribuent que paga la totalitat de la hipoteca pot aplicar-se el 100% de deducció, encara que únicament sigui titular d'una part de l'immoble. Restringir la deducció implicaria un enriquiment injust per a Hisenda, que estaria coartant un benefici fiscal al qual tenia dret el nucli familiar amb precedència a la resolució judicial.
El nostre equip us prestarà assessorament sobre les conseqüències fiscals derivades d'una eventual separació matrimonial.

Comprovacions tributàries

Hisenda no pot revisar dues vegades la mateixa situació.
Hisenda pot dur a terme comprovacions limitades, on examina qüestions concretes d'un impost. Un cop finalitzades aquestes comprovacions, ja no pot tornar a inspeccionar aquests aspectes en una actuació posterior (excepte alguns casos estipulats per la llei).

En una multitud d'ocasions, la Inspecció utilitza incorrectament les excepcions contemplades a la norma per sustentar que pot tornar a avaluar una qüestió revisada amb anterioritat:

  • Si en una comprovació limitada, Hisenda compta amb determinades dades, però no les examina, no les pot tornar a investigar amb posterioritat, encara que en aquesta segona comprovació es destaqui alguna equivocació o incompliment que hagués constatat una liquidació addicional.
  • El mateix passa si a la primera comprovació va poder reclamar una determinada documentació i no ho va fer: no pot sol·licitar-la en una segona revisió i, sustentat en ella, creure que s'està en presència de “nous fets” que faculten reprendre la verificació dels temes examinats al començament. Hauria d'haver sol·licitat aquests documents a la primera comprovació.

Retribucions en espècie

Les retribucions en espècie s'han d'utilitzar per incrementar el salari net dels empleats.
Gran part d'empreses no tenen pressupost per augmentar el salari de la seva plantilla, però volen que la plantilla estigui motivada. Per tant, brindar determinades retribucions en espècie és una bona opció per aconseguir ambdós propòsits.
Per exemple, pot plantejar l'opció de que un treballador que cobra 30.000 euros en metàl·lic canviï el tipus de retribució i passi a guanyar 27.500 euros en metàl·lic i, per tant, 2.500 euros en espècie.
El benefici d'aquest canvi es troba en la tributació. Com que algunes retribucions en espècie no tributen a l'IRPF dels beneficiaris (assegurances de malaltia, xec transport, tiquet restaurant, serveis de guarderia, cursos de formació, etc.), els seus empleats disposaran d'un estalvi en l'IRPF que es transformarà en un efectiu superior del que comptaran cada any (per la qual cosa, de manera indirecta, serà un incremento salarial).
A Afirma Gestión li necessitarem com assolir que la seva plantilla tingui una retribució neta més gran sense que augmentin els costos salarials.

IVA anterior a l'inici de l'activitat

És deduïble i fins i tot se'n pot sol·licitar la devolució.

Quan una empresa inicia la seva activitat, és usual incórrer en despeses i inversions de què se suporta IVA. Aquest IVA suportat durant aquesta fase preparatòria és deduïble en el cas que es demostri que existia la intenció d'iniciar una activitat que, per la seva banda, dóna dret a deduir l'IVA.

Pel que fa a la intencionalitat, es pot demostrar si s'haguessin sol·licitat les llicències necessàries per procedir a l'activitat, per la naturalesa dels béns i els serveis adquirits, pel temps raonable transcorregut entre l'adquisició i l'inici de les operacions, etc. Per consolidar aquesta prova és convenient presentar una declaració censal prèvia a linici de les operacions.

Hi ha la possibilitat de reclamar la devolució d‟aquest IVA prèviament al‟inici de les vendes.

A Afirma Gestión us ajudarem en la fase preparatòria de la vostra nova activitat i en tots els tràmits que heu de realitzar.

Més garanties per als consumidors

Des de l'1 de gener de 2022.
L'1 de gener de 2022 va entrar en vigència a la nova legislació que canvia algunes mesures en matèria de garanties per a consumidors i usuaris. A continuació preciso els canvis més importants.
  • Garantia. El període de garantia dels productes nous es modifica a tres anys.
  • Defectes. Anteriorment, si el problema es va generar en els primers mesos després de la compra, es deduia que el defecte ja estava present en efectuar l'entrega del producte. Tanmateix, des de l'1 de gener de 2022, aquesta presumpció es posarà en pràctica als defectes apareguts dins dels dos anys posteriors a la realització de la compra.
De totes les formes, s'ha de tenir en compte que aquesta garantia atén a la "falta de conformitat", però en cap cas als errors que s'han derivat d'un mal ús per part de l'adquirent. Així mateix, tinguin en compte que respecte a la presumpció de que els defectes apareguts en els dos anys següents a la compra ja existien a la venda, cal recordar que, el proveïdor podrà desfer-se de responsabilitat si acredita que no era així.
També s'intensifiquen els casos en què el consumidor pot reclamar la resolució del contracte (és a dir, que se li tornin els diners). La nova llei també obliga a preservar l'existència de peces de reparació durant deu anys.

Distribució irregular de la jornada

Les empreses poden repartir de manera irregular fins al 10% de la jornada.
Amb la finalitat d'adequar la jornada a les necessitats de les empreses, la llei permet que les empreses puguin repartir de manera irregular fins al 10% de la jornada (o la proporció que fixi el convenci col·lectiu). Per aconseguir que no se superi la jornada màxima, l'empresa té la responsabilitat de rescabalar amb descans les hores que s'hagin treballat en excés en el període de temps de dotze mesos des que es produeixin.
De totes manera, l'empresa té la responsabilitat de respectar la resta de condicions de treball dels treballadors. Per exemple:
  • No es poden moure les hores de treball a dissabtes, diumenges o festius, llevat que s'hagi pactat que la jornada és de dilluns a diumenge.
  • A menys que el conveni prevegi un límit superior o excepte pacte amb els treballadors, els treballadors no treballaran més de 9 hores diàries.
  • Els treballadors, com a mínim, han de fer 12 hores de descans entre les jornades de treball, i un dia i mig ininterromput entre cada setmana de treball. Cal destacar que aquest límit es pot acumular per períodes de catorze dies.
  • L'empleat ha de tenir constància amb un preavís mínim de cinc dies el dia i hora exacta de la presentació de treball resultant de la distribució irregular.

Causa de dissolució

Es prorroga la suspensió de la causa de dissolució.
Una societat es troba en causa de dissolució quan pateix pèrdues que redueixen el patrimoni net per sota de la meitat del capital social. En aquest cas, els administradors han de prendre mesures i convocar els socis perquè regularitzin la situació, sigui proporcionant fons, reclamant concurs o fixant la dissolució i liquidació de l'empresa.
Tot i això, per impedir que les pèrdues resultants de la COVID-19 poguessin deixar moltes empreses en situació irregular, es va aprovar una norma que deixava en suspens aquesta causa de dissolució i fixava que les pèrdues de l'exercici 2020 no s'havien de tenir en consideració a aquests efectes.
Aquesta mesura s'ha prolongat per a l'any 2021, d'aquesta manera les pèrdues d'aquest any tampoc no s'hauran de tenir en compte als efectes de precisar la concurrència de la causa de dissolució.

Volem ajudar-lo

Contacti amb nosaltres perquè estudiem el seu cas i puguem fer-li una proposta personalitzada.

Estem aquí per a vostè.

Contacti ara

Utilitzem cookies pròpies i de tercers per a millorar l'experiència de navegació i obtenir estadístiques de la nostra web. En continuar amb la navegació entenem que acceptes la nostra política de cookies.
Més infromació Ok