Diumenge 8 Desembre 2024

T: 93 193 75 26

Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la. linkedin

Auditoria retributiva

Les empreses de més de 50 empleats han de fer una auditoria retributiva.

Aquelles empreses que tinguin 50 empleats o més tenen el deure de dur a terme una auditoria retributiva amb el propòsit de verificar si el sistema retributiu compleix el principi d'igualtat entre dones i homes. Els resultats d'aquesta auditoria formen part del contingut mínim del pla d'igualtat, per la qual cosa s'hi hauran d'integrar.

Si la vostra empresa està obligada, heu de saber que el Govern confeccionarà una guia tècnica per saber de quina forma s'ha de fer l'auditoria. Fins que la guia no es publiqui, procediu a realitzar un diagnòstic en els termes següents:

  • Avaluació de llocs de treball. Identifiqueu les funcions i responsabilitats que ha de desenvolupar el titular del lloc, les interaccions amb companys o amb tercers (clients i proveïdors), el nivell de coneixements, etc.

  • Pla d'actuació. Definiu un pla d'actuació per a la rectificació de les desigualtats retributives, amb determinació d'objectius, actuacions concretes, cronograma i persona o persones responsables de la seva implantació i seguiment.

Els crèdits i deutes s'han d'incloure a la declaració de l'Impost sobre el Patrimoni

Els crèdits i deutes s'han d'incloure a la declaració de l'Impost sobre el Patrimoni

Cal tenir present que estan obligats a remetre la declaració de l'impost sobre el patrimoni els contribuents que s'atenguin a alguna d'aquestes situacions:

  • Si, després de quantificar la quota del dit impost, resulta una quantia a ingressar.
  • Si, ni tan sols tenint quota per saldar, el valor dels seus béns i drets (incloent-hi els béns exempts i sense descomptar deutes, càrregues o gravàmens) sigui més alt a dos milions d'euros.

Consegüentment, si és aquest el seu cas, cal recordar que entre els béns a declarar també s'han d'incorporar els crèdits o deutes que vostè tingués a 31 de desembre de 2021. De conformitat amb això:

  • Els crèdits són un valor més gran del seu patrimoni.
  • Com a deutes, podeu computar els deutes bancaris, els préstecs rebuts de familiars o els derivats d'impostos (quota a ingressar de l'IRPF, liquidacions d'Hisenda, etc.).

Dies de cortesia

Com saber si la vostra empresa és objecte d'una inspecció o verificació de dades per part d'Hisenda

Si la vostra empresa o sou objecte d'una inspecció, heu de saber que disposeu de l'oportunitat de sol·licitar un o diversos períodes de cortesia en què la Inspecció no podrà efectuar actuacions i en què quedarà suspès el període per atendre requeriments.

En la seva totalitat aquests períodes de cortesia no poden sobrepassar els 60 dies naturals (no cal que siguin consecutius) al llarg de tot el procés inspector.

La petició dels dies s'ha d'atenir a un conjunt d'exigències formals i s'ha de dur a terme amb set dies d'anticipació a la data en què s'iniciï el període sol·licitat. Així mateix, aquests períodes han de ser també de com a mínim set dies naturals, per la qual cosa és possible demanar fins a vuit períodes de cortesia.

Els nostres assessors de confiança us assessoraran si la vostra empresa és objecte d'una inspecció o verificació de dades per part d'Hisenda.

Una assessoria de confiança i de qualitat és clau per a una bona gestió empresarial

Una assessoria de confiança i de qualitat és clau per a una bona gestió empresarial

Comptar al vostre costat amb una assessoria de confiança que us acompanyi en el dia a dia del negoci i us ajudi a solucionar tots els possibles problemes que puguin aparèixer durant l'activitat del mateix és crucial per al bon funcionament de la vostra empresa.
A Afirma Gestión comptem amb un equip de professionals amb molts anys d'experiència al sector de l'assessoria, formats en diferents àmbits per aconseguir proporcionar a tots els nostres clients un servei integral i d'una qualitat excel·lent.
El nostre objectiu és ajudar que els nostres clients estiguin assessorats en tot moment i se sentin acompanyats a l'hora de prendre qualsevol mena de decisió. Per això sempre partim d'una exhaustiva anàlisi de la situació i de l'entorn del client, aspecte que ens permet fer un pla d'assessorament empresarial minuciós i totalment personalitzat.
Per als nostres clients, els beneficis de comptar amb Afirma Gestión són clars:
  • Millor gestió de tots els processos empresarials.
  • Més capacitat per prendre decisions rellevants per al futur de l'empresa.
  • Tenir a disposició els millors professionals treballant per aconseguir els beneficis més grans de l'empresa.
  • L'obtenció de respostes ràpides als diferents dubtes que es plantegin el dia a dia.
  • Garantia que s'està complint la legalitat vigent.
A Afirma Gestión volem ajudar-vos en la gestió de la vostra activitat perquè pugueu centrar-vos en el vostre negoci.

Contractes temporals

S'han limitat els supòsits en què les empreses poden recórrer a la contractació temporal.

Després de la reforma laboral, els contractes temporals es podran utilitzar en les situacions següents:

  • Si es donen puntes de treball que no es reiterin cada temporada, que no siguin previsibles ni estructurals.

  • Per a necessitats d'un període de temps reduït i de les quals se'n sàpiga el final (com l'organització d'un esdeveniment de dues setmanes). La durada màxima es limita a 90 dies en un any natural, i no es pot utilitzar de forma contínua, i sigui quin sigui el nombre de treballadors indispensables per cobrir les necessitats en tots aquests dies.

  • Si generen oscil·lacions que, encara que siguin resultat de l'activitat normal de l'empresa, produeixin un desequilibri temporal entre l'ocupació estable disponible i la requerida (augment d'activitat o reducció temporal d'empleats, com passa al llarg de les vacances).

Separació i hipoteca

Qui aplicarà la deducció per adquisició d'habitatge?
En el cas que un matrimoni estigui beneficiant-se a l'IRPF de la deducció per adquisició d'habitatge habitual i se separi, pot passar que el jutge imposi que el cònjuge que renuncia a la llar s'hagi de seguir encarregant de la totalitat de la hipoteca. En aquestes circumstàncies, Hisenda normalment és restrictiva i únicament consenteix que aquest cònjuge s'apliqui la deducció sobre el 50% dels pagaments (per tant, de conformitat amb el seu percentatge de propietat a l'habitatge, encara que pagui el 100% del préstec destinat a adquirir-la).
Així doncs, el Tribunal Economicoadministratiu Central (TEAC) ha precisat que en aquestes circumstàncies el contribuent que paga la totalitat de la hipoteca pot aplicar-se el 100% de deducció, encara que únicament sigui titular d'una part de l'immoble. Restringir la deducció implicaria un enriquiment injust per a Hisenda, que estaria coartant un benefici fiscal al qual tenia dret el nucli familiar amb precedència a la resolució judicial.
El nostre equip us prestarà assessorament sobre les conseqüències fiscals derivades d'una eventual separació matrimonial.

Comprovacions tributàries

Hisenda no pot revisar dues vegades la mateixa situació.
Hisenda pot dur a terme comprovacions limitades, on examina qüestions concretes d'un impost. Un cop finalitzades aquestes comprovacions, ja no pot tornar a inspeccionar aquests aspectes en una actuació posterior (excepte alguns casos estipulats per la llei).

En una multitud d'ocasions, la Inspecció utilitza incorrectament les excepcions contemplades a la norma per sustentar que pot tornar a avaluar una qüestió revisada amb anterioritat:

  • Si en una comprovació limitada, Hisenda compta amb determinades dades, però no les examina, no les pot tornar a investigar amb posterioritat, encara que en aquesta segona comprovació es destaqui alguna equivocació o incompliment que hagués constatat una liquidació addicional.
  • El mateix passa si a la primera comprovació va poder reclamar una determinada documentació i no ho va fer: no pot sol·licitar-la en una segona revisió i, sustentat en ella, creure que s'està en presència de “nous fets” que faculten reprendre la verificació dels temes examinats al començament. Hauria d'haver sol·licitat aquests documents a la primera comprovació.

Retribucions en espècie

Les retribucions en espècie s'han d'utilitzar per incrementar el salari net dels empleats.
Gran part d'empreses no tenen pressupost per augmentar el salari de la seva plantilla, però volen que la plantilla estigui motivada. Per tant, brindar determinades retribucions en espècie és una bona opció per aconseguir ambdós propòsits.
Per exemple, pot plantejar l'opció de que un treballador que cobra 30.000 euros en metàl·lic canviï el tipus de retribució i passi a guanyar 27.500 euros en metàl·lic i, per tant, 2.500 euros en espècie.
El benefici d'aquest canvi es troba en la tributació. Com que algunes retribucions en espècie no tributen a l'IRPF dels beneficiaris (assegurances de malaltia, xec transport, tiquet restaurant, serveis de guarderia, cursos de formació, etc.), els seus empleats disposaran d'un estalvi en l'IRPF que es transformarà en un efectiu superior del que comptaran cada any (per la qual cosa, de manera indirecta, serà un incremento salarial).
A Afirma Gestión li necessitarem com assolir que la seva plantilla tingui una retribució neta més gran sense que augmentin els costos salarials.

Volem ajudar-lo

Contacti amb nosaltres perquè estudiem el seu cas i puguem fer-li una proposta personalitzada.

Estem aquí per a vostè.

Contacti ara

Utilitzem cookies pròpies i de tercers per a millorar l'experiència de navegació i obtenir estadístiques de la nostra web. En continuar amb la navegació entenem que acceptes la nostra política de cookies.
Més infromació Ok